jueves, 28 de febrero de 2013

Irán y la Corpo

Leemos en la cadena iraní PressTV (http://www.presstv.ir/detail/2013/02/27/291135/bhs-forced-to-take-irans-alalam-off-air):

The European satellite provider Eutelsat has forced another satellite provider to pull the plug on Iran’s Arabic-language al-Alam news network as part of its war on the freedom of speech.

Eutelsat has ordered satellite provider, BHS, to take Iran’s Arabic channel off the air from platform AB7 on Wednesday at 20:00 GMT.

The BHS satellite provider has said it is against the decision, but has no way of opposing it.

This comes only a few days after Eutelsat ordered the Satellite Telecommunications Network (STN) to terminate the broadcasting of al-Alam or face consequences.

In recent months, Eutelsat’s Israeli-French CEO Michel De Rosen has stepped up his restrictive campaign by appealing to major satellite providers in Europe and Asia to silence Iranian media.

The campaign has revealed the true face of the West, which preaches respect for human rights and free speech but practices the opposite. 

On February 20, the Arab satellite provider Gulfsat banned Iranian channels iFilm and Al-Kawthar under direct pressure from Eutelsat. 

The encroachment upon freedom of speech targeting movie channel, iFilm, and Iran's Arabic-language Al-Kawthar came one day after Eutelsat asked Nilesat to pull Iran's English-language news channel Press TV off the air.

No hay comentarios:

Publicar un comentario en la entrada